Forskere har hevdet at postmodernismen er død og at vi nå trer inn i en ny epoke som noen har kalt altermodernisme, digimodernisme, performatisme og post-postmodernisme. Denne boken bygger på den gryende forskningen innen post-postmodernisme for å belyse hvordan klær, mote og utseende speiler denne nye tidsalderen. Volumet åpner med en diskusjon om mote, subjektivitet og tid, samt en analyse av temporaritet, teknologi og mote i post-postmoderne tider. Senere kapitler undersøker arbeidet til designhus og masseprodusenter som Vetements, Gucci og Uniqlo, hvis produkter er i tråd med post-postmoderne estetikk, hyperkonsum og hypermoderne merkevarebygging. Boken tar også for seg ulike geografiske og identitetsmarkører ved å diskutere post-postmodernisme og de religio-politisk-kulturelle spørsmålene knyttet til sørasiatisk muslimsk mote, bilde- og identitetspresentasjon i queer sosiale nettverksapper, samt ved å utforske motedesigner Tom Fords produksjon som filmregissør.