Mote er en uunngåelig del av vår hverdag. Den fungerer som en viktig plattform for hvordan vi uttrykker oss, og signaliserer hvilke verdier vi ønsker å formidle om vår seksualitet, rikdom, profesjonalisme, subkulturelle og politiske tilknytninger, sosial status, og til og med vår sinnsstemning. I tillegg er mote en global industri med en betydelig innvirkning på økonomien, politikken og kulturen i livene til alle som skaper, selger, bruker eller bare ser på mote. Boken 'Fashion: Key Concepts' gir en klar innføring i den komplekse moteverdenen. Formålet er å tilby en omfattende, men også tilgjengelig og tankevekkende analyse. Leserne vil oppdage hvordan moteindustrien er strukturert og hvilken tankegang som preger den. Boken belyser forbindelsene mellom catwalk, kjendismote, mediepromotering og detaljhandel. Den utforsker hvordan klær tolkes ulikt i forskjellige deler av verden, samt hvordan populærkultur påvirker mote og hvordan mote igjen former global kultur. Med et rikt utvalg av fotografier og over 30 detaljerte illustrasjoner, blir teksten levende og innbydende, hvilket gjør den til et uunnværlig verktøy for alle som ønsker å forstå mote på et dypere nivå.