Stylistene har fått en stadig mer innflytelsesrik rolle i utformingen av motebilder. De har beveget seg fra kulissene som ukjente aktører til å innta rampelyset i moteverdenen, og har blitt anerkjent for sitt kreative arbeid som bildeprodusenter for magasiner, reklame og motedesignere. Likevel er det lite kjent om yrket, dets mangfoldige former og den estetiske økonomien rundt det. Denne samlingen, som inneholder bidrag fra fremstående eksperter og stylister, er den første som utforsker historien, betydningen og praksisen innen mote-styling gjennom intervjuer og både historiske og moderne kasusstudier. Boken inkluderer grundige bidrag fra prominente moteforskere, og kapitlene dekker historiske perioder, kulturelle kontekster og teoretiske rammer, med bruk av en rekke metoder i de internasjonale kasusstudiene som den er basert på. Gjennom intervjuer med innovative stylister som jobber i dag, og ved å trekke på eksempler fra reklame, catwalk og magasiner, dykker denne boken dypt inn i motens estetiske dimensjoner.