Boken 'Fashion Thinking' utforsker hvordan de mest bemerkelsesverdige innovasjonene i mote ofte oppstår fra inspirerte designere som tør å utvikle unike konsepter og utfordre det etablerte. I denne andre utgaven av boken følger leseren ti eksepsjonelle motedesignstudenter i deres prosess med å svare på en oppgave, der de undersøker sine varierte strategier og tankene bak de endelige kolleksjonene. Denne utgaven inkluderer seks nye intervjuer med interessante aktører i moteverdenen, blant annet Grace Jun, direktør for Open Style Lab, og Yeohlee Teng, hvis design er en del av den permanente samlingen ved Costume Collection i Metropolitan Museum of Art i New York. I tillegg presenteres fire nye casestudier som inkorporerer ny teknologi, blant annet tilpasset design for synshemmede og bruk av utvidet virkelighet. Boken er vakkert illustrert og er strukturert slik at den tydelig viser hvordan man kan utvikle ideer fra konsept til design. 'Fashion Thinking' avmystifiserer den kreative tankeprosessen for å hjelpe deg med å utvikle din egen unike kolleksjon. I tillegg har boken sin egen nettside som fungerer som et komplement til innholdet.