BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

Fashioning the City

Fashioning the City

Produktbeskrivelse

Mens mye oppmerksomhet har blitt rettet mot utviklingen av Paris gjennom verk av forfattere og kunstnere, er det lite kjent om hvordan byen er definert og skapt av mote-media. Denne boken fyller et viktig hull i studiene av den franske hovedstaden ved å fokusere på hvordan den franske motepressen, med sitt rike samspill av ord og bilder, har vært i stand til å konstruere Paris som en ledende mote-hovedstad i verden. Gjennom en grundig analyse av moteartikler og bilder i moderne franske motemagasiner og aviser, viser boken hvordan mote-media har vært sentral i anerkjennelsen av Paris på motekartet, samt byens feiring i det kollektive bevissthet. Agnes Rocamora utforsker blant annet figurene 'la Parisienne' og 'la passante' (den forbipasserende kvinnen), samt tilstedeværelsen av Eiffeltårnet i motebilder. Hun legger vekt på kontinuiteten mellom det franske journalistiske diskurs og kulturelle former som film og maleri.

Prishistorikk

Lavest
388 KR
Høyest
404 KR
Gjennomsnitt
396 KR
Median
396 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn Fashioning the City
GTIN/EAN/ISBN 9781845118976
Kategorier Bøker