BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

Food

Food

Produktbeskrivelse

Boken "Food: The Key Concepts" gir en spennende, sammenhengende og tverrfaglig introduksjon til studiet av mat for nybegynnere. Matstudier er et stadig mer komplekst felt som henter innsikt fra ulike disipliner som sosiologi, antropologi og kulturstudier på den ene siden, og økonomi, politikk og landbruksvitenskap på den andre. For å klargjøre de sentrale problemstillingene reduserer "Food: The Key Concepts" matvalg til tre konkurrerende hensyn: forbrukeridentitet, bekvemmelighet og pris, samt bevissthet om konsekvensene av hva som blir konsumert. Boken avsluttes med en nærsyn av to svært forskjellige fremtidige scenarier for å mette verdens befolkning: 'den teknologiske løsningen', som er avhengig av vitenskapens evne til å løse fremtidens matbehov; og 'den antropologiske løsningen', som søker å endre våre forventninger og atferd. Gjennom boken illustreres analysene med livlige case-studier, og hvert kapittel inneholder oppsummeringer, spørsmål og anbefalinger for videre lesning.

Prishistorikk

Lavest
313 KR
Høyest
357 KR
Gjennomsnitt
335 KR
Median
339 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn Food
GTIN/EAN/ISBN 9781350114029
Kategorier Bøker