Guided Inquiry Design® in Action: High School gir en grundig innføring i GID-rammeverket, utviklet av medskaperen av modellen, som også er en erfaren pedagog, foredragsholder og internasjonal konsulent. Boken utforsker de spesifikke nyansene av GID i videregående skole og presenterer betydelig bakgrunnsforskning samt en grundig forklaring av prosessen for veiledet undersøkelse og informasjonsinnhenting. I dagens samfunn er det avgjørende at elever utvikler kreativitet og problemløsningsevner. For å oppnå dette trenger de læringsmiljøer som fremmer samarbeid, engasjerende diskusjoner og ekte refleksjon. Boken tilbyr lærere og bibliotekarer nøye utformede undervisningsplaner innenfor det velprøvde GID-rammeverket, skreddersydd for videregående studenter, og gir nødvendig støtte og veiledning for effektiv implementering. Med enkle og lettfattelige undervisningsplaner samt komplette enheter av Guided Inquiry Design®, er dette en uvurderlig ressurs for å integrere GID i eksisterende læreplaner, uansett fagområde, fra naturvitenskap til humaniora.