BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

Harry Potter and the Myth of Millennials

Harry Potter and the Myth of Millennials

Produktbeskrivelse

Publiseringen av Harry Potter-serien i USA falt sammen med oppveksten til dens hovedmålgruppe, nemlig millennial-generasjonen. "Harry Potter and the Myth of Millennials: Identity, Reception, and Politics" tar et tverrfaglig blikk på Harry Potter, både som en serie og et fenomen, for å avdekke hvordan Harrys appell har utviklet seg til en livsstil, et moralsk kompass og et vei lys i en tid preget av uro og splid. I en tid der Harry Potter var et nytt fenomen, ga serien trøst gjennom heltemotet til hovedpersonene, som demonstrerte at utholdenhet og ‘konstant årvåkenhet,’ for å sitere en av professorene, kunne overvinne selv de mørkeste tidene. Hobbs argumenterer for at Harry Potter har forberedt en hel generasjon på det kaotiske nåtiden, preget av valget i 2016 og pandemien i 2020, ved å forme de politiske holdningene til leserne, mange av dem som utviklet sine politiske identiteter parallelt med Harry. Hennes analyse utforsker både romanene og måtene de har blitt mottatt på.

Prishistorikk

Lavest
397 KR
Høyest
406 KR
Gjennomsnitt
405 KR
Median
406 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn Harry Potter and the Myth of Millennials
GTIN/EAN/ISBN 9781793620293
Kategorier Bøker