Boken "Hollywood Online" gir en grundig historisk gjennomgang av filmrelaterte nettsteder fra 1993 til 2008 og hvordan disse fungerte som markedsføringsverktøy for film- og medieindustrien i den digitale tidsalderen. Et av de mest sentrale eksemplene på effektiv internettmarkedsføring av film er "The Blair Witch Project", en banebrytende kampanje som har satt sitt preg på filmhistorien. I løpet av de siste tretti årene har bare et fåtall av større og uavhengige distributører klart å omsette det internettbaserte hypet til billettinntekter med tilsvarende suksess. Mange analyser og diskusjoner rundt hvordan filmens internettkampanje revolusjonerte markedsføringen sommeren 1999, har en tendens til å minimere, overse eller ignorere betydningen av andre online filmkampanjer. Videre har påstander om at "Blair Witch Project" startet en bølge av etterligninger blitt gjentatt i filmpublikasjoner og akademiske studier i mer enn to tiår. Boken utfordrer tre store narrativer innen studier av online filmmarkedsføring: at Hollywoods store studioer og uavhengige produksjoner ikke hadde en betydelig tilknytning til internett på 1990-tallet; at online film...