How The New Education Establishment Betrayed The World’s Poorest Children
Produktbeskrivelse
Denne boken avdekker den virkelige historien om utdanning i lavinntektsland og hvorfor folk i disse samfunnene gjør ekstraordinære ofre for å avvise gratis offentlig skolegang til fordel for lavkvalitets privatskoler, både lovlige og ulovlige. Basert på forfatterens erfaring fra arbeid i FN-systemet, for en barnerettighets-NGO i New Delhi, samt erfaring med hjelpemidler og samarbeid med private stiftelser i Afrika og Sør-Asia, avdekker Joanna Harma hvordan offentlige utdanningssystemer har havnet i sin nåværende dysfunksjonelle tilstand. Hun argumenterer for at internasjonale hjelpeorganisasjoner og FN-organer som UNESCO og UNICEF har bidratt til nedgangen i offentlig utdanning, og hun understreker at unge barn blir sviktet av utdanningssystemene og politikken som går fra lokalt nivå til internasjonalt. Harma belyser dette problemet fra perspektivene til ulike interessenter, inkludert internasjonale menneskerettighetsarbeidere, foreldre, selskaper som etablerer skolene, beslutningstakere og NGO-arbeidere. Boken inneholder et forord av Ben.