BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

Identity and Ideology in Digital Food Discourse

Identity and Ideology in Digital Food Discourse

Produktbeskrivelse

Boken "Identity and Ideology in Digital Food Discourse" utforsker matrelaterte interaksjoner i ulike digitale og kulturelle sammenhenger. Den viser hvordan mat, som et diskursivt ressurser, kan brukes til å oppnå sosiale, kulturelle og politiske tiltak av betydning. Kapitlene avdekker hvordan brukere av sosiale medier benytter språk, bilder og videoer for å konstruere identiteter og ideologier som omfavner og overskrider selve matbegrepet. Gjennom ulike analytiske rammeverk for diskurs knyttet til digital kommunikasjon, analyserer bidragsyterne interaksjoner på plattformer som Facebook, Twitter, YouTube og Instagram. Fra den multimodale diskursen i et koreansk livestreamet spiseshow, til mataktivisme i et engelsk bloggingfellesskap, samt diskusjoner om en matrelatert kontrovers på Oman Twitter, belyser denne boken hvordan språk og multimodale ressurser ikke bare brukes til å kommunisere om mat, men også fungerer som virkemidler for å oppnå viktige aspekter ved hverdagslivet.

Prishistorikk

Lavest
445 KR
Høyest
464 KR
Gjennomsnitt
455 KR
Median
455 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn Identity and Ideology in Digital Food Discourse
GTIN/EAN/ISBN 9781350189249
Kategorier Bøker