BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

Identity, Culture and Belonging

Identity, Culture and Belonging

Produktbeskrivelse

I "Identity, Culture and Belonging" argumenterer Tony Eaude for at fundamentet for en robust, men samtidig fleksibel identitet dannes i tidlig barndom. Barn lever i et mangfold av sammenflettede, og til tider motstridende, kulturer. Han utforsker tre forskjellige betydninger av kultur, som er knyttet til (ofte implisitte) verdier og tro, kunst, samt rom for vekst. I sin drøfting av hvordan unge barns identiteter, som er konstruerte og stadig skiftende narrativer, formes, tar han opp kontroversielle og sammenflettede faktorer relatert til makt i forhold til rase/etnisitet, kjønn, religion, klasse, fysisk evne og alder. Eaude belyser hvordan unge barn lærer, ofte på en stillfarende måte, ved å fremheve gjensidighet, eksempler, vanedannelse og barns egen stemme og handlekraft. Han understreker hvor viktig det er å ha en følelse av tilhørighet, som skapes gjennom tillitsfulle relasjoner og inkluderende miljøer, der voksne bygger på og utvider barnas kulturelle kapital og 'kunnskapsfond'. Eaudes perspektiv viser at en helhetlig utdanning krever et bredt spekter av muligheter på tvers av ulike felt.

Prishistorikk

Lavest
1594 KR
Høyest
1662 KR
Gjennomsnitt
1631 KR
Median
1629 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn Identity, Culture and Belonging
GTIN/EAN/ISBN 9781350097803
Kategorier Bøker