Flertallet av mennesker streber etter å nå sitt fulle potensial, og dette gjelder også verktøyene de bruker. Mange hevder at makt er lik innflytelse. Hvis dette er tilfelle, så har virtuell virkelighet (VR) «superkrefter», takket være dens evne til å gjøre det uvirkelige både gripende og engasjerende. Denne unike egenskapen gjør at VR kan påvirke og transformere utdanning på måter som ingen tidligere teknologiske verktøy har gjort. Boken har som mål å hjelpe leserne med å forstå denne kraften og det sanne potensialet til virtuell virkelighet. Hovedmålsetningen er å gi lærere en ny forståelse av hvordan de kan integrere VR i undervisningen, slik at de kan avdekke dens reelle superkrefter. I tillegg vil boken gi praktiske undervisningsopplegg for å komme i gang med bruken av VR som et verktøy for å forbedre læringsutbyttet. Målet er at utdannere skal få en klar forståelse av VRs rolle i å transformere utdanningen, og dermed oppnå sitt maksimale potensial.