Boken "Influenced" av Dr. Brian Boxer Wachler avdekker hva som skjer med hjernen vår og atferden vår hver gang vi engasjerer oss avhengig i sosiale medier og de influencerne vi møter der. For mange individer er jakten på å utvide vennekretsen, fanskarene, og følgerne en vanlig strategi, og de har tilgang til et vell av ressurser for å bygget sitt digitale fotavtrykk og oppnå popularitet på sosiale plattformer. Dette kan virke positivt sett fra et perspektiv av inntekter, eksponering og kanskje til og med ego-vekst. Men hva er egentlig konsekvensene av denne trendens påvirkning på den menneskelige hjernen og vår atferd? I "Influenced" belyser Dr. Brian hvordan mange av oss er blinde for de skjulte følgevirkningene av revolusjonen innen sosiale mediers influencer-kultur. Vitenskapelige studier viser at vår avhengighet av sosiale medier og dets influencere har en håndgripelig effekt på våre tanker, følelser, og hvordan vi oppfatter virkeligheten.