Boken "Information Design for the Common Good" utforsker det økende altruistiske engasjementet fra designmiljøet for å håndtere noen av verdens mest komplekse utfordringer, inkludert sosiale, politiske, miljømessige og globale helseproblemer på lokalt, nasjonalt og globalt nivå. Hver kapittel kombinerer strategisk teori og praksis for å belyse hvordan man identifiserer relevante årsaker og finner presise data, samt opprettholder sannhet og integritet i informasjonsdesign. Boken tar også for seg prosessen med informasjonsdesign og datavisualisering, forståelse av publikums behov, utforming av meningsfulle fortellinger, og hvordan man måler effekten av designet. Gjennom et variert utvalg av internasjonale casestudier og intervjuer med praktikere, belyses de utfordringer og den betydning design for sosiale agendaer har. Eksemplene spenner fra tradisjonelle mediehus som The New York Times og The Guardian, til kjente vitenskapsorganisasjoner som National Geographic og Scientific American, samt helseinstitusjoner som Verdens helseorganisasjon og Senter for sykdomskontroll. Boken gir både nybegynnere og erfarne designere et verdifullt perspektiv på hvordan man kan bruke design til å fremme det samfunnsmessige gode.