Information Literacy and Information Skills Instruction
Produktbeskrivelse
I denne oppdaterte utgaven undersøkes hvordan dagens internettkunnskapsrike unge mennesker finner og bruker informasjon for å fullføre skoleoppgaver og tolke hverdagens utfordringer. Boken gir en omfattende gjennomgang av litteraturen fra 2010 og fremover, og viser utviklingen av undervisning i informasjonskompetanse fra tradisjonelle referansetjenester til dagens behov for instruksjon blant skolebibliotekarer. Ved å gjennomgå fagfellevurdert forskning som fremmer de beste praksisene i 21. århundres skolebibliotek, gir denne boken verdifulle innsikter for å forbedre undervisningen på tvers av fagområder. Informasjonen er hentet fra anerkjente litteraturkilder innen bibliotek- og informasjonsvitenskap, utdanning, kommunikasjon, psykologi og sosiologi, noe som vil være nyttig for skole-, akademiske- og folkebibliotekarer samt studenter innen LIS. Den oppdaterte fjerde utgaven fokuserer spesielt på nylige studier av informasjonsinnhenting i endrede undervisningsmiljøer, muliggjort av Internett og ny teknologi.