Den nye utgaven av denne høyt anerkjente læreboken bygger på forfatternes omfattende erfaring fra industrien og akademisk forskning, og tilbyr en konsis og praktisk tilnærming til utvikling og implementering av strategier. Boken presenterer en lettfattelig tekst kombinert med en effektiv blanding av teori, casestudier og oppdaterte pedagogiske funksjoner. Den dekker både strategiske og ledelsesmessige aspekter av innovasjon. Verktøyene som beskrives av det velrenommerte og autoritative forfatterteamet kan brukes for å forbedre ytelsen i både tjenesteytende og produksjonsbedrifter. Teksten fungerer som en utmerket praktisk ressurs for både studenter og ledere. Denne læreboken retter seg primært mot MBA- og lederstudenter innen innovasjonsledelse. I tillegg er den en viktig tekst for studenter på høyere nivå, både bachelor- og masterstudenter, samt fagfolk som ønsker å forbedre sin forståelse av emnet. Nytt i denne utgaven: - Oppdatert og utvidet dekning gjennom hele teksten basert på nyere forskning.