Hva motiverer mennesker til å kle seg på en måte som skiller dem ut fra den konvensjonelle normen? Er det virkelig slik at i vårt blandede, postmoderne kultur er alt lov når det kommer til klesvalg? Har lett gjenkjennelige, autentiske subkulturer eksplodert i en overflod av ironiske gjensyn og stilistisk fragmentering? Feirer denne såkalte 'post-subkulturelle' generasjonen aktivt flyktighet, kortvarighet og bruk-og-kast, ved stadig å prøve nye alternative identiteter i en stadig mer akselererende moteegasjert? Denne spennende boken tilbyr en grundig sosiologisk utforskning av slike spørsmål. Gjennom å lytte til stemmene til subkulturelle stilister, deres subjektive oppfatninger av sin stil og de underliggende ideene, gir forfatteren originale innsikter i temaer som subjektivitet og identitet. Ved å plassere en empirisk casestudie i en bredere kontekst for postmodernisme og kulturell endring, utfordrer forfatteren kulturelle studier perspektiver som forsøker å forenkle disse komplekse sammenhengene.