I boken "Intimacy and the Anxieties of Cinematic Flesh" tar Leah Hadomi oss med på en dypdykk i verkene til Edmund Husserl og Sigmund Freud, og utforsker hvordan vi kan engasjere oss med disse sentrale tenkerne innen fenomenologi og psykoanalyse for å utvikle en ny tilnærming til film. Hadomi utvikler ideen om den intime tilskueren som er fanget i angst for å undersøke et mangfold av temaer som er kritisk viktige for disse tilnærmingene og for filmens verden. Boken tar for seg kjøttet som en forstyrrende tilstand skapt gjennom relasjoner preget av intimitet og angst, tiden som former filmens varige objekter, rom og materielle ting, samt de sanseopplevelser og det 'virkelige' som kobles til det ubevisste. Andre emner inkluderer villhet, forstyrrelse og motstand, i tillegg til mareritt og lesningen av 'fantasi' i de kritiske feltene. I tillegg til Husserl og Freud diskuterer Hadomi også andre viktige tenkere som Edith Stein, Roman Ingarden, Maurice Merleau-Ponty, Mikel Dufrenne innen fenomenologi, samt Melanie Klein, Ernest Jones, Julia Kristeva og Rosine Lefort i psykoanalysen. Hele diskusjonen sentreres rundt spørsmålet: hvordan kan disse tankene selve bringe oss nærmere forståelsen av film som kunstform?