"Introduction to Multimodal Analysis" er en enestående og lettfattelig lærebok som gir en grundig forklaring av denne banebrytende tilnærmingen til visuell analyse. Den andre utgaven er nå grundig revidert og oppdatert, og reflekterer de nyeste utviklingene innen teori og endringer i kommunikasjon. Boken presenterer verktøy for analyse samt en klar modell som studenter kan følge. Kapitlene om farge, typografi, innramming og komposisjon inkluderer friske, moderne eksempler fra områder som produktpakking, nettsideoppsett, filmannonser og offentlige rom, og viser hvordan designelementer utgjør et visuelt språk brukt for å kommunisere med betrakteren. Den oppdaterte utgaven inneholder også to nye kapitler om tekstur og diagrammer, samt et nyttig bildeindeks, noe som gjør det enkelt for studenter å forstå hvordan bilder og multimodale tekster kan analyseres fra ulike perspektiver. Med kapitelsammendrag, studentaktiviteter, og en tilhørende nettside som huser alle bildene i full farge, er denne nye utgaven en viktig ressurs.