Boken gir en fascinerende innføring i Hokkien musikkdrama kjent som liyuanxi ('pærehage-teater'), som er arven etter og nåtidens uttrykk for en av Kinas eldste uavbrutte xiqu ('kinesisk opera') tradisjoner. Den utforsker sjangerens historie før 1900-tallet, samt dens betydelige suksesser før og etter kulturrevolusjonen, og dens nasjonale betydning i dag. Med en analyse av formens estetikk og teknikker, tar den leseren med på en reise gjennom sjangerens rike og distinkte narrative repertoar, som inkluderer flere dramaer unike for denne formen. Josh Stenberg belyser liyuanxis særegne musikalske og narrative kvaliteter, og han plasserer denne scenekunsten ikke bare innen kinesisk drama- og teaterhistorie, men også i kulturen i den historiske havnebyen Quanzhou, samt i den bredere Hokkien-regionen og diasporaen. Denne studien fokuserer på arbeidet til den eneste profesjonelle teatertruppen i sjangeren, Fujian Province Liyuanxi Experimental Theatre (FPLET), og undersøker det.