«Object Lessons» er en serie kortfattede og vakkert utformede bøker som utforsker de skjulte livene til hverdagslige gjenstander. I over et århundre var magasiner de som formet kulturen og smaken, samt preget intelligens og politikk – helt til de ble utfordret av offentlighetens stemmer gjennom internett. Denne boka er en hyllest til hva magasiner en gang var, fra deres opprinnelse i London og ved Ben Franklins trykkeri, gjennom deres boom som ble muliggjort av nye teknologier, der de skapte en ny medieestetikk og en ny masse kultur, til deres praktfulle dager i reklamefinansierte konserner, og til slutt deres nedgang forårsaket av internett. Fortellingen blir formidlet gjennom erfaringene til en magasin-grunnlegger, skaperen av *Entertainment Weekly* hos Time Inc., tidligere TV-kritiker hos *TV Guide* og *People*, og til slutt en leder hos Condé Nast, hvor han forsøkte å lede magasinene inn i den digitale tidsalderen. «Object Lessons» utgis i samarbeid med en essayserie i *The Atlantic*.