Boken "Making Poetry Happen" ble tildelt UKLA Academic Book Award 2016 som en særlig anerkjent utgivelse. Denne boken er en uvurderlig ressurs for både lærerstudenter og erfarne lærere som ønsker å styrke sin selvsikkerhet og kreativitet i undervisningen av poesi, en disiplin som ofte oppleves som utfordrende innenfor engelskfaget. Volumets redaktører tar for seg et bredt spekter av perspektiver som støtter utviklingen av kreative praksiser på tvers av aldersgrupper. De bygger på både lærernes og elevenes inntrykk av hva undervisning i poesi innebærer, i ulike former og kontekster. Bokas innhold dekker emner som å inspirere unge til å skrive dikt, engasjere usynlige elever (spesielt gutter), samt å lytte til og fremføre dikt. Bidragsyterne deler praktiske og pålitelige ressurser, inkludert aktiviteter og casestudier. Denne tilnærmingen sikrer en klar sammenkobling mellom teori og praksis, og tar sikte på å forbedre undervisningen av poesi for elever i alderen 5 til 19 år, med flere perspektiver på hva poesiundervisning kan være.