BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

Media Law

Media Law

Produktbeskrivelse

Den andre utgaven av denne banebrytende boken tar for seg sentrale debatter og problemstillinger innen medielovgivning, et område under kontinuerlig utvikling som reiser mange høyprofilerte og kontroversielle spørsmål. Blant de nyeste utfordringene er spørsmål knyttet til personvernsrettigheter for offentlige personer, bruken av juridiske verktøy for å tie kritikere, retten til innsyn i informasjon besittelse av offentlige organer, den politiske makten til medieeiere, fremtiden for offentlige kringkastingssystemer, samt reguleringen av digitale medier. Bokens kapitler undersøker blant annet rettigheter knyttet til rykte og personvern, rettspleiens administrasjon, statlig sensur, beskyttelse av nyhetsinnsamling, medieregulering og innvirkningen av digitale kommunikasjoner. Analysen er forankret i en vurdering av mediefrihet, som ser på de viktige demokratiske funksjonene som medier og journalistikk utfører. Boken belyser ulike sentrale temaer og viser hvordan disse funksjonene fortsetter å utvikle seg i en endrende politisk kultur, samt hvordan mediene i seg selv påvirkes av disse forandringene.

Prishistorikk

Lavest
518 KR
Høyest
541 KR
Gjennomsnitt
530 KR
Median
530 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn Media Law
GTIN/EAN/ISBN 9781509970353
Kategorier Bøker