Multilingualism in Mathematics Education in Africa
Produktbeskrivelse
Boken 'Multilingualism in Mathematics Education in Africa' samler for første gang en rekke afrikanske forskningsbidrag knyttet til matematikkundervisning i flerspråklige samfunn. Den dokumenterer dagens forskning innen ulike språklige kontekster på tvers av den afrikanske kontinentet, inkludert land som Algerie, Namibia, Malawi, Marokko, Rwanda og Sør-Afrika. Dette verket fokuserer på problemstillinger relatert til flerspråklighet i matematikklæring, mens det også belyser aktuelle emner som fremtidig forskning bør ta opp. Flere av forfatterne bygger videre på banebrytende afrikansk forskning, noe som gir boken en unik verdi i å utforske hvordan språklig mangfold og flerspråklighet manifesterer seg på forskjellige måter, avhengig av geopolitisk kontekst. Denne boka representerer et viktig bidrag til den økende anerkjennelsen av flerspråklighet som en global 'språklig tilstand' innen matematikkundervisning. Den er en invitasjon til det internasjonale samfunnet om å rette større oppmerksomhet mot flerspråklighet, som stadig blir normen fremfor unntaket.