Den banebrytende grafiske romanen Watchmen, skapt av Alan Moore og Dave Gibbons i 1987, har utviklet seg fra å være en enkel fortelling til et omfattende tverrmedialt univers. Dette universet omfatter nå ikke bare den originale romanen, men også rollespill, videospill, en bevegelig tegneserie, en film av Zack Snyder, samt et utall prequels og sequels i tegneserieformat, og en prestisjefylt HBO-serie. I 'Never-Ending Watchmen' analyserer Will Brooker hvordan Watchmen har utvidet seg fra midten av 1980-tallet til i dag. Ved hjelp av teorier om adaptasjon, intertekstualitet og dekonstruksjon argumenterer han for at hver ny versjon subtilt påvirker vår forståelse av det originale verket. Er det egentlig viktig om disse tilpasningene er 'tro mot' kilden? Kan de noen gang være det når de overskrider grensene til et annet medium? Hvordan inngår hver versjon i en dialog med de andre? Og med Damon Lindelofs serie som går parallelt med en helt annen tegneserie-sequel, Doomsday Clock, hvordan kan lesere og seere navigere i disse motstridende narrativene? Brooker utforsker virkelig de ustabile og skiftende fortellingene i Watchmen, og hvordan de gjenspeiler en kompleks og dynamisk kulturopplevelse.