'Noise/Music' utforsker fenomenet støy i musikk fra det eksperimentelle musikkmiljøet på 1900-tallet til dagens japanske støy-musikk og glitch elektronika. Boken plasserer ulike musikkformer i sine kulturelle og historiske kontekster, og analyserer dem ut fra kulturelle estetiske perspektiver. Paul Hegarty fremfører at støy er en vurdering av lyd, og at det som en gang ble ansett som støy kan bli akseptert som musikk. Han trekker også paralleller mellom konseptet støy og ideene om det avantgardistiske. Mens boken gir en utmerket historisk oversikt, er dens hovedfokus rettet mot støy-musikk som har utviklet seg siden midten av 1970-tallet, inkludert industrial musikk, punk, fri jazz og den purere støymusikken til artister som Merzbow. Boken går sømløst fra diskusjoner om John Cage, Erik Satie og Pauline Oliveros, til band som Throbbing Gristle og Boredoms. Med en skarp og belest tilnærming, og bygget på ideene til tenkere som Adorno og Deleuze, fungerer 'Noise/Music' som en ideell introduksjon til dette fascinerende feltet.