Boken 'Pedagogies of Post-Truth' undersøker de nasjonale og internasjonale politiske utviklingene i det som ofte kalles et post-sannhetsamfunn. I denne konteksten retter konservative grupper angrep mot mediekanaler og påstår at nyhetsformidlingen er konstruert, samtidig som de stiller spørsmål ved gyldigheten av evidensbasert rapportering. Sannhet oppfattes nå mer som en validering av meninger enn som en presentasjon av vitenskapelige fakta. Denne antologien setter fokus på disse problemene ved å initiere en akademisk samtale om undervisning i en tid preget av post-sannhet, der forskningsbaserte funn som ikke samsvarer med politiske synspunkter ofte blir vurdert, kritisert og kalt “fake news”. Bidragsyterne evaluerer de pedagogiske utfordringene post-sannhetsdiskursen bringer med seg, samt hvordan slike meldinger kan ha negative konsekvenser for både lærere og studenter. Boken belyser muligheter for å motstå hegemoniet av post-sannhet og skaper en dialog blant forskere, samtidig som den illustrerer utfordringene og tilbyr pedagogiske teknikker for å ta opp disse temaene.