I bokserien Object Lessons finner vi kortfattede, vakkert designede verk som utforsker det som ofte går ubemerket hen i våre hverdagslige gjenstander. I "Personal Stereo" tar Rebecca Tuhus-Dubrow oss med tilbake til lanseringen av Sony Walkman i 1979, et produkt som fanget folks oppmerksomhet med sitt unike tilbud om musikkopplevelse når som helst og hvor som helst. Likevel ble Walkman også kritisert for å være selvopptatt og antisosial — et symbol på «meg»-generasjonen. Gjennom Tuhus-Dubrows grundige undersøkelser gjennomgår boken opprettelsen av denne banebrytende enheten, de juridiske kampene om opphavsrett, og mottakelsen av produktet i 1980-tallets Amerika, samt de langvarige innvirkningene den har hatt på sosiale normer og offentlige rom. Fra etterkrigstidens Japan til våre dager, presenterer Tuhus-Dubrow en innsiktsfull fortelling om hvordan teknologi forandrer våre emosjonelle reaksjoner og samfunnsmessige interaksjoner. Objekt Lessons utgis i samarbeid med en essayserie i The Atlantic.