Physical Language Learning Spaces in the Digital Age
Produktbeskrivelse
Hvordan kan vi bevisst utforme fysiske miljøer for språklæring og undervisning? Hvordan skaper vi rom som er inkluderende, tilgjengelige, trygge og rettferdige? Covid-19-pandemien har akselerert utviklingen av nettbasert utdanning, men den har også belyst fordelene ved menneskelig interaksjon i fysiske læringsrom. Denne boken dykker ned i designet av fysiske rom spesifikt beregnet for språklæring. Fra boliger for læring og dynamiske klasserom til sosiale og erfaringsbaserte rom, Zoom-rom og språk-sentre, samt mobile fellesskapsbaserte læringsordninger og hybride makerrom – språkelever og lærere har nå flere muligheter enn noensinne når det gjelder deres potensielle læringsmiljøer. Endringer i pedagogikken og nye teknologier gir stadig flere alternativer til den tradisjonelle klasseromsopplevelsen. Boken fokuserer på å skape en ny bevissthet rundt mulighetene og fordelene ved fysiske rom som aktive agenter i språklæring og undervisning.