«Puppetry in Theatre and Arts Education» er en prisvinnende arbeidsbok som tar for seg kunsten av dukketeater og hvordan det kan integreres i undervisningen for barn. Denne boken, som har mottatt Nancy Staub Award for Excellence in Publications on the Art of Puppetry, fungerer som en omfattende veiledning for lærere som ønsker å bringe dukketeater inn i klasserommet. Den legger vekt på dukkedesign, konstruksjon og manipulering som sentrale elementer i kunstpedagogikk, samt en viktig faktor for utviklingen av 'manuell intelligens' hos unge. Boken er fylt med praktiske, illustrerte øvelser som benytter seg av tilgjengelige materialer og teknologi, og viser hvordan dukkekunst kan forvandle og berike ethvert læringsmiljø. Den tilbyr også relevante koblinger mellom dukketeater, læreplaner og andre aspekter av utdanning. Basert på nyere forskning innen vurdering og kognisjon, inneholder boken letthåndterlige aktiviteter, pedagogiske strategier og leksjonsplaner som kan utvide hvilken som helst studieplan og åpne dører til nye læringsmetoder. I tillegg til å lære å lage dukker av enkle materialer og hverdagslige gjenstander, gir denne boken lærere innsikter og verktøy for å styrke elevenes læringsopplevelse.