I boken 'Quiet Pictures' utforskes filmene til Joanna Hogg, Lynne Ramsay, Céline Sciamma og Lucile Hadžhalilovic gjennom et unikt perspektiv på stillhet som et sentralt motiv og tekstur. Boken tar for seg de ulike bruksområdene av stillhet i verkene til disse regissørene, og belyser hvordan dette skaper rom for innovative tilnærminger til måten vi ser og oppfatter bilder i film. Sarah Artt undersøker hvordan den bevisste bruken av stillhet gir plass til gjensidige blikk som utfordrer de ofte kjønnsbestemte og binære fremstillingene av kvinner og personer som presenterer seg feminint på skjermen. 'Quiet Pictures' trekker inn den politiske arven fra feministisk filmteori for å belyse og begrepsfeste hva det betyr ikke bare å se tilbake, men også å dele blikket. Boken diskuterer flere filmer, inkludert: 'Unrelated' (Hogg, 2007), 'Archipelago' (Hogg, 2010), 'Exhibition' (Hogg, 2013), 'The Souvenir Part I og II' (Hogg, 2019 og 2021), 'Morvern Callar' (Ramsay, 2002), og 'We Need to Talk'.