BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

Radio's Legacy in Popular Culture

Radio's Legacy in Popular Culture

Produktbeskrivelse

Boken "Radio's Legacy in Popular Culture" utforsker hvordan radio og lytteopplevelsen har påvirket kunst og kultur de siste hundre årene, med et blikk på arbeider fra romanforfattere, filmskapere, TV-produsenter og låtskrivere. Siden de første offentlige trådløse sendingene har folk skrevet om radioen. Dette har skjedd med varierende grad av entusiasme – fra kritikk til beundring – men med en konstant vilje til å formidle og analysere lytteopplevelsen. Forfattere som Graham Greene, Agatha Christie, Evelyn Waugh og James Joyce har skildret karakterer som lytter til dette nye mediet, og de har uttrykt en blanding av glede, frustrasjon og fortvilelse. I filmverdenen har Clint Eastwood skremt publikum med "Play Misty for Me", mens Lou Reed i sin sang "Rock & Roll" beskriver hvordan lyttingen til en radiostasjon i New York reddet Jennys liv. TV-serien "Frasier" presenterer den urbane siden av kringkasting, mens "Good Morning, Vietnam" eksploderer fra lerretet med en rå energi som er unik for seg selv. Boken gir en dypere forståelse av hvordan radioen fortsatt resonnerer i populærkulturen, og hvordan den har formet både kunstneriske uttrykk og samfunnets oppfatninger.

Prishistorikk

Lavest
439 KR
Høyest
458 KR
Gjennomsnitt
449 KR
Median
449 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn Radio's Legacy in Popular Culture
GTIN/EAN/ISBN 9781501388231
Kategorier Bøker