Reflecting on Critical Incidents in Language Education
Produktbeskrivelse
Lærere som er ny i å undervise engelsk som andrespråk eller et annet språk (TESOL) opplever ofte en rekke uventede utfordringer i jobben sin. Å lære seg hvordan man effektivt kan håndtere disse situasjonene krever betydelig ferdighet og erfaring, som utvikles gjennom en karriere innen undervisning. Boken "Reflecting on Critical Incidents in Language Education" tar for seg slike kritiske hendelser og hvordan en problemløsningsholdning kan være til hjelp. De komplekse problemene som behandles i boken blir ofte ikke tilstrekkelig adressert i lærerkursene. Dette verket fokuserer på 'kritiske hendelser' som ligger i spennet mellom det læreren har lært i sin utdanning og de faktiske situasjonene de møter i klasserommet. Gjennom direkte refleksjon over disse spesifikke hendelsene kan lærerne styrkes i sin profesjonelle utvikling. Hver kritisk hendelse er basert på faktiske erfaringer delt av nybegynnere innen TESOL, og boken organiserer disse hendelsene på en lettfattelig og strukturert måte. Innenfor sammenhengende temaer presenteres hendelsene fra lærerens perspektiv.