Boken "Reflective Teaching in Higher Education" er en avgjørende tekst for alle som ønsker å utmerke seg i undervisningssektoren. Basert på den nyeste forskningen innen dette området, gir boken omfattende støtte til nybegynnere i akademia, samt fremmer profesjonell utvikling gjennom hele karrieren for de som underviser i høyere utdanning. Forfattet av et internasjonalt samarbeid av eksperter ledet av Paul Ashwin, presenterer "Reflective Teaching in Higher Education" to nivåer av støtte: - Praktisk veiledning for den daglige undervisningen, som inkluderer sentrale temaer som strategier for å forbedre læring, undervisning og vurdering, læreplanutforming, relasjoner, kommunikasjon og inkludering. - Evidensbaserte prinsipper som bidrar til forståelse av hvordan teorier effektivt kan informere undervisningspraksis, og gir metoder for å utvikle en dypere forståelse av undervisning og læring i høyere utdanning. Denne nye utgaven inkluderer i tillegg nye kasusstudier fra en større variasjon av land enn noensinne før, samt diskusjoner som beriker innholdet.