Siden 2015 har 'flyktningkrisen' vært en av de mest fotograferte humanitære krisene i historien. Bilder tatt i steder som Lesvos i Hellas og Bodrum i Tyrkia har spilt en avgjørende rolle i å skape både offentlig støtte for og populistisk motstand mot å ta imot flyktninger i Europa. Men bilder eksisterer ikke i et tomrom; denne boken utforsker den visuelle økonomien knyttet til 'flyktningkrisen', og viser hvordan reproduksjonen av bilder er strukturert av, og opprettholder hierarkier av kjønn, seksualitet og 'rase', som er essensielle for funksjonen til stater med grenser. Gjennom å se på fotografi som både objekt for forskning og som en metode for 'photographìa' - det materielle sporet av å skrive/grafì med lys/phos - oppfordrer denne boken oss til å betrakte bilder og deres reproduksjon med et kritisk blikk. Som en kombinasjon av teoretisk tekst og visuelt essay, illustrerer Reproducing Refugees på en levende og treffende måte hvordan institusjonell vold danner grunnlaget for både det spektakulære og det trivielle i 'krisen'. Denne boken er en syntese av visuell inndeling og refleksjon.