Hvordan interagerer unge publikum med de kulturelle fenomenene som tilbys av realityprogrammer som Big Brother? På hvilken måte påvirker interaktive medier læringsprosesser i både utdanningssektoren og hverdagslivet? Hvordan kan bedriftskommunikatører bli mer effektive i sitt etiske ansvar overfor publikum? Finnes det en sammenheng mellom TV-titting og voldelig oppførsel? Boken 'Researching Audiences' er en praktisk veiledning til de viktigste typene empirisk feltarbeid som har blitt etablert innen akademia, politikk og kommersiell forskning. Den hjelper deg å utforske hva publikum gjør med mediene, hvordan de tolker mediene, og hvordan mediene kan påvirke samfunnsspørsmål både på mikro- og makronivå. Boken presenterer og diskuterer fire komplementære tilnærminger til empirisk forskning: medieetnografi, mottaksforskning, undersøkelsesforskning og eksperimentell forskning. Hver seksjon gir en grundig presentasjon av et beste praksis-eksempel på tilnærmingen.