Skrevet av den første kvinnelige direktøren i Gillette Company, gir denne boken et spennende innblikk i Gillettes vellykkede motstand mot fire fiendtlige oppkjøpsforsøk på slutten av 1980-tallet. Etter en kort, men innsiktsfull introduksjon til selskapets historie og veksten av dets verdenskjente produkter – inkludert Gillette-barberhøvler og blader, Braun kaffemaskiner og elektriske barberhøvler, Oral-B tannburster, samt Pennene fra Paper Mate, Waterman og Parker, samt kosmetikk – forteller forfatteren den innerste historien om Ronald Perelmans tre forsøk og Coniston Partners' ett forsøk på å overta Gillette. Ricardo-Campbell, som ledet Gillettes finanskomité i denne perioden, gir et fascinerende innblikk i de påfølgende aksjonærkampene og de komplekse finansielle manøvrene som fulgte. Boken kombinerer akademisk teori med førstehåndserfaring i diskusjonen om emner som grønnpost og giftskjold, og presenterer samtidig kjente selskapsfigurer som Warren Buffett, Joe Flom og Eric Gleacher.