Hvordan tilegner elever seg et andrespråk? Hvilke metoder er mest effektive for lærere i undervisningen av andrespråk? Hvordan utvikler elever og lærere kommunikasjon i språkundervisningen? Boken 'Second Language Teacher Education' er spesialskrevet for utdanningsprogrammer for språklærere. Den gir lærere muligheten til å gå fra en tro-basert tilnærming til undervisning, til en faktabasert tilnærming, slik at de kan knytte kunnskap og bevis til innovasjon i klasserommet. Alessandro G. Benati strukturerer boken rundt ti sentrale spørsmål som har preget forskningsfeltet for andrespråktopplæring og språkundervisning. Dette gir leserne en klar forståelse av: - forholdet mellom teori og forskning i andrespråksinnlæring og språkundervisning - naturen og rollen til språk og kommunikasjon - resultatene og konsekvensene av forskning basert i klasserommet. Hver av de ti enhetene inneholder pedagogiske elementer, som fremhevede bokser med hovedideer og ytterligere forklaringer for å utdype sentrale konsepter.