Boken 'Self-Supervision: Psychodynamic Strategies' fremmer viktige metoder for terapeuter som ønsker å utvikle en dypere selvbevissthet og etablere et 'selv-superviserende selv'. Med fokus på læring og utvikling av en selv-superviserende holdning, gir Dr. Marc Lubin og Dr. Jed Yalof en innsiktsfull guide som henvender seg til lærere, studenter og veiledere. I denne boken utforskes hvordan selv-supervisjon kan undervises, og hvordan dens praksis kan berike behandlingserfaringen. Terapeuter oppfordres til å reflektere over sitt arbeid og ta 'andre- og tredje-blikk' på klinisk materiale, der hver repetisjon har potensial til å gi nye innsikter og forståelser. Prosessen går fra overflaten av bevisst tanke til integreringen av mindre bevisste opplevelser, som knyttes tilbake til den kliniske utvekslingen, men med et nytt perspektiv. Dette nye perspektivet styrkes ved å lytte til det selv-superviserende selvet. Forfatterne presenterer også strategier gjennom praktiske casestudier som gir terapeuter et veikart for dypere bearbeiding av sine kliniske erfaringer.