Boken "Selling Europe to the World" av professor Pierre-Yves Donze fra Osaka University i Japan, gir en grundig analyse av utviklingen innen den globale luksusvareindustrien fra 1980-tallet frem til i dag. Den utforsker hvordan kjente merkevarer som Chanel, Louis Vuitton og Omega har blitt symbole på en globalisert materialkultur. Gjennom de siste 30 årene har luksusvareindustrien opplevd en betydelig ekspansjon, hvor europeiske selskaper fortsatt dominerer markedet. Boken ser nærmere på de strategiene som en ny generasjon entreprenører har implementert, og avdekker hva som ligger bak suksessen til disse selskapene. Fra store konsern som LVMH og Richemont til uavhengige motehus som Armani og Ermenegildo Zegna, samt innovative nykommere som Richard Mille, tilbyr Donze en fascinerende innblikk i hvordan disse aktørene har transformert en bransje preget av små familiebedrifter til en global gigantindustri. "Selling Europe to the World" er en uunngåelig lesning for alle som ønsker å forstå hvordan luksusmerker har oppnådd sin prestige og innflytelse i dagens samfunn.