Denne engasjerende og lettfattelige læreboken utforsker de utfordringene og kompleksitetene som følger med drift av tjenesteytende virksomheter. Boken gir en omfattende oversikt over sentrale konsepter innen strategi og drift fra et globalt tjenesteperspektiv, og kombinerer tradisjonell teori med moderne eksempler fra praksis. Med et studentfokusert tilnærming gir den leseren en solid forståelse av de viktigste problemene som moderne tjenesteytende organisasjoner står overfor, inkludert risiko- og leverandørforvaltning. Boken er rik på pedagogiske elementer, integrerte nettressurser og relevante internasjonale case-studier som utvikler strategisk tenkning og gir studentene de nødvendige verktøyene og teknikkene for å planlegge, designe, lede og styre operasjoner i forskjellige kontekster innen tjenesteytende industri. Dette er en ideell lærebok for studenter innen service operations management på bachelor-, master- og MBA-nivå. Begynn med å bygge kompetanse innen dette viktige feltet, og oppdag de digitale ressursene knyttet til boken.