BLOOMSBURY PUBLISHING PLC

Social Epistemology and Epistemic Agency

Social Epistemology and Epistemic Agency

Produktbeskrivelse

Feltet epistemologi gjennomgår betydelige endringer. En av de mest fremtredende endringene er den økende anerkjennelsen av hvordan sosiale påvirkninger spiller en rolle i individers evne til å tilegne seg og vurdere kunnskapskrav. En av de mest markante innflytelsene fra sosial epistemologi på den tradisjonelle epistemologien er dens perspektiv på å desentralisere den epistemiske agenten. Dette innebærer et aktivt forsøk fra forskere innen feltet på å avvise ideen om at individer alene kan holdes ansvarlige for vurderingen, tilegnelsen, spredningen og tilbakeholdelsen av kunnskap. Denne tilnærmingen står i kontrast til tradisjonell epistemologi, som ofte fokuserer på individets evne til å danne og få tilgang til kunnskap uavhengig av deres forbindelse til samfunnet. "Social Epistemology and Epistemic Agency" er en uvurderlig ressurs for akademikere og studenter som stiller spørsmål som: Hvordan gir samfunnet sine medlemmer muligheten til å fungere som epistemiske agenter? Hvilke handlinger utgjør epistemisk agentur, og hvilken type vesener kan vi betraktes som?

Prishistorikk

Lavest
573 KR
Høyest
586 KR
Gjennomsnitt
585 KR
Median
586 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke BLOOMSBURY PUBLISHING PLC
Navn Social Epistemology and Epistemic Agency
GTIN/EAN/ISBN 9781783483488
Kategorier Bøker