Boken "Social Media in Musical Theatre" av Trevor Boffone utforsker det utbredte fenomenet der sosiale medieplattformer, som YouTube, Twitter og TikTok, fungerer som en forlengelse av langvarige engasjementsformer innen musikkteater. Selv om noen observatører kan avvise betydningen av sosiale medier, har de revolusjonert musikkteaterfeltet siden tidlig Web 2.0, med plattformer som AOL, LiveJournal og Myspace. I takt med at sosiale medier får stadig større relevans, er de komplekse måtene digitale plattformer påvirker den musikalske kulturen på, fortsatt et fruktbart område for videre studier. Boffone sin bok går dypere enn å betrakte sosiale medier som en forbigående trend eller et område uten kritisk engasjement. I stedet tar denne samlingen en seriøs tilnærming til den viktige rollen som sosiale medier spiller i musikaler, og utfordrer både brukere av sosiale medier og skapere av musikkteater til å revurdere sin tilnærming til digitale plattformer. Boken gir en innsikt i forholdet mellom musikkteater og sosiale medier i det 21. århundre, samt metoder for å analysere dette samspillet.