Fiona Handyside utforsker Sofia Coppolas virke, som har mottatt flere priser, inkludert en Oscar og to Golden Globes. I 2004 ble hun den første amerikanske kvinnen nominert til Oscar for beste regissør. Coppolas filmer, fra The Virgin Suicides til The Bling Ring, baner vei for en ny måte å uttrykke kvinnelig subjektivitet på, der femininitet omfavnes i stedet for å avvises. Handyside analyserer den delikate balansen mellom sårbarhet og de muligheter og gleder som følger med å være kvinne i Coppolas filmer – særlig i en kontekst som ofte inkluderer hvite og privilegerte kvinner. Boken dykker ned i de gjennomgående temaene av ungdom, berømmelse, makt, sex og kjendiseri, og avdekker en postfeministisk estetikk som gir dype, intime skildringer av kvinnelige karakterer. Disse karakterene lever i strålende verdener fylt med pikanterier, lys og glans, og deres liv utspiller seg i uventede settinger, fra hoteller og svømmebassenger til palasser og strippeklubber, der de motsetter seg stereotyper og det ordinære. I denne originale studien setter Handyside søkelyset på Coppolas unike bidrag til filmkunsten.