Alle elsker musikk, men ikke alle elsker reklame. I en tid der kundene blir stadig mer utålmodige og omskiftelige, har noen av verdens mest kjente merkevarer vendt seg til musikk og artister for å engasjere publikum på en måte de aldri kunne gjort alene. Hvorfor? Fordi musikk appellerer til våre følelser, forener mennesker og skaper samtaler. Når den brukes riktig, kan musikk forvandle en engangskjøper til en trofast fan. "Sounds Like Branding" er, ifølge forfatteren, en ‘øreåpnende’ reise gjennom musikk og markedsførings historie, fra de beskjedne jingle-sangene og fremveksten av Muzak til Michael Jacksons banebrytende samarbeid med Pepsi på 1980-tallet, og musikkprofilering som i dag brukes av globale merker som Nike, Starbucks, Levi's og Coca-Cola. Det markedsførere trenger å vite i dag, er ikke bare hvilken musikk som skal spilles i bakgrunnen til en annonse, men hvordan en merkevare ‘lyder’. Denne boken er et uunnværlig verk for enhver merkevareleder som ønsker en konkurransefordel i en stadig mer overfylt medielandskap.