Hvem lurer hvem i undervisningen av college-skriving? I boken 'Standing in the Shadow of Giants' argumenteres det for at den binære privilegeringen av den ekte forfatteren (den inspirerte, autonome geniet) over den transgressiv skribenten (samarbeideren eller plagiaristen) fratar studenter viktige muligheter til å delta i akademisk diskurs og påta seg forfatterroller. Fra Platons paradoksale avhengighet av og avvisning av Homer, til Jerome McGanns avvisning av opphavsrett som de dødes hånd, gir denne boken et grundig overblikk over endringer og konflikter i vestlige teorier om forfatterskap. Gjennom denne gjennomgangen fremkommer en forklaring på hvordan og hvorfor plagiering har blitt betydningsfullt i akademisk kultur; hvordan og hvorfor nåværende pedagogiske fremstillinger av plagiering står i kontrast til moderne teorier om forfatterskap; hvorfor den naturlige, nødvendige tekststrategien patchwriting feilaktig blir klassifisert som akademisk uredelighet; og hvordan lærere kan utvikle pedagogikk som autoriserer studenters skriving i stedet for å kriminalisere den.