New York City på 1970-tallet var et urban mareritt: fortvilelse, skittent og farlig. Når landet kollektivt snudde ryggen til Big Apple, steg to musikalske vigilanteer frem fra elendigheten. Bevæpnet kun med amplifisert AC-strøm, satte Suicide's Alan Vega og Marty Rev ut for å redde Amerikas sjel. Deres våpeniserte støy terroriserte intetanende publikum. Suicide kunne starte et tumult av en konsert bare ved å unnlate å bruke gitar. De som våget å delta på konsertene deres, flyktet ofte skremte -- eller dannet band (noen ganger begge deler). Denne boken gir leseren en plass i frontrekka under en Suicide-konsert. Suicide er et av de mest originale, misforståtte og innflytelsesrike bandene fra forrige århundre. Selv om Suicide alltid har hatt en dedikert kultfølge, er bandet fortsatt relativt ukjent utenfor deres musikalske krets. Boken utfordrer forestillingen om bandets nisjepregede musikkhistorie ved å undersøke paralleller mellom Marvel Comics' antihelter på 1970-tallet og Suicides banebrytende debutalbum. Andi Coulter presenterer et dyptgående blikk på dette viktige musikalske fenomenet.