Forskning på hvordan undervisning påvirker kvaliteten på studenters læring ved universitetene er et raskt utviklende felt. Universitetslærere står i dag overfor krav om å utvikle egne strategier for effektiv undervisning, ofte uten tilstrekkelig veiledning fra sine institusjoner. 'Teaching for Understanding at University' gir en grundig oversikt over en rekke nylige utviklinger innen dette området, samtidig som det viser hvordan ulike tilnærminger kan kombineres for å hjelpe universitetslærere til å tenke mer kreativt om hvordan de kan fremme studentenes læring. Boken er skrevet på en måte som er både interessant og lettfattelig for universitetslærere på tvers av disipliner, og legger vekt på hvordan studenter oppnår en personlig forståelse av emnet de studerer. Den dekker akademisk forståelse, undervisningsmetoder, vurderingsmetoder, og evaluering av undervisning, og gir en omfattende introduksjon til de nyeste ideene innen undervisning og læring. Gjennom å unngå unødvendig sjargong og 'forretningsspråk', er dette den ideelle boken for både erfarne og nye undervisere.