Muntlige vurderinger er avgjørende for lærere av andrespråk, men hvordan kan lærere og eksaminatorer best evaluere samtale og interaksjon hos L2-lærere? Denne boken sammenfører teori og forskning innen feltet for muntlig kompetanse på andrespråk, hvor L2 refererer til ethvert språk som læres etter tidlig barndom. Den gir en omfattende oversikt over hva som står på spill for L2-lærere og eksaminatorer, samt gir råd om tilnærmingen til testing og vurdering. Gjennom bruk av data og resultater fra empirisk forskning, illustrerer og diskuterer 'Testing Talk' viktige temaer og tar leseren steg for steg gjennom de sentrale begrepene og problemene knyttet til muntlig vurdering av andrespråk, med hovedfokus på L2-engelsk. Boken undersøker og forklarer de viktigste utdannings- og interaksjonsproblemene som både eksaminatorer og testdeltakere står overfor, inkludert faktorer som påvirker muntlige tester, forskjellene mellom vanlige testformater, samt utfordringen med å sikre rettferdighet i vurderingsprosessen.